Sunday, August 04, 2013

Ramadan akan pergi

Assalammualaikum..

Jubah hitam maseh digantung rapi di hadapan almari usangku, sempatkah aku memakai nanti di pagi AidilFitri. Ramadan pula semakin dekat ke penghujungnya. Adakah aku siap dan redha bahawa ramadan akan pergi .. dan bila lagi aku dapat menemui ramadan. Adakah berpeluang lagi untuk aku menemuimu tahun tahun akan datang. 

Kau didik ego ini… agar lebih bersabar… kau tuntun nafsu ini agar tidak liar… dan kau pandu jiwa ini agar lebih tegar… Tegar jalani hidup ini… Tegar tunduk pada Rabb-mu… Tegar atas sgala nikmat dan ujian dari-Nya…Sungguh rasanya tak cukup waktu ini untukku belajar darimu…Sungguh rasanya begitu cepat waktu bersamamu…Namun di mana ada pertemuan pastilah khan ada perpisahan. Kini kau harus pergi, meninggalkan semua kenangan… Maka kumohon pada Rabb-mu yang juga Rabb-ku, agar ku bisa mengambil pelajaran dari pertemuan kita… Mengingat kembali kenangan-kenangan kita… membuatnya seolah nyata. Meski tanpamu… Meski kehilanganmu…Aku kan merindumu…Maka datanglah lain waktu…Aku kan merindumu…Ramadhanku…

Aku tak sanggup jauh darimu
kerna kau yang membuat aku menyanyangmu
cinta yang ku punya bukan sekadar kata
cintaku ini abadi untukmu


Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri 

Aku tak bisa aku tak sanggup bila sendiriKasih jangan jangan jangan jangan kau pergiJangan pernah meninggalkan aku sendiriAku tak bisa bila kau pergi
Wahai Ramadan




Gadis,
7:38pm
04-07-2013





No comments:

Post a Comment