Thursday, June 19, 2014

Ramadan Datang Lagi

Ramadan datang lagi, dan kali ini entah bagaimana ramadan ku bermula dan bagaimana ramadanku berakhir.. Dengupan jantung berdegup kenyang menanti saat ramadan menjelang tiba.. Dan masa itu aku fikir, Bagaimana solatku tshun ni, dspst dipenuhi semuanya ke? bagaimana bacaan Al-Quranku dapat dikatamkan ke? Walaupun dalam perjemahan..

Ku tak mampu bayangkan bagaimana ianya bermula dan berakhir nanti.. Moga Allah bagi aku ketenangan dalam mengerjakan segala yang baik di bulan ramadan ini.. InshaAllah, segalanya ikut kemampuanku unuk tunaikan Ramadanku.. Ingin saja aku menikmati ramadan ini dengan dipenuhi dengan solat dan al-quran sepanjang masa ramadan berlangsung.. Moga apa yang kita lakukan pada ramadan tahun ini, menjadi lebih baik dan banyak diperbaiki ramadan sebelum ini, kepada ramadahan kali ini..

Ramadan kau datang lagi
Tanpa ku sedar
kurang beberapa hari ia akan datang

Ramadan kau datang lagi
Namun aku belum persiapkan apa apa
Aku rindu pada Ramadan
Namun aku akan persiapkan nya perlahan-lahan
bila kemunculan mu nanti

Ramadan kau datang lagi,
Moga ramadan kali ini lebih bermakna dalam diriku
lebih baik dari sebelumnya..
Ramadan aku rindu!

-Gadis-
11:14a.m~19/06/14
-Bilik aircond-

No comments:

Post a Comment