Sunday, May 18, 2014

Bila Tiba

Setiap masa, aku bernafas yang Allah pinjamkan untuk aku... Takkan kau tak mahu lagi bersyukur gadis... Allah.. tidak siapa menyangka kau boleh hidup selama 23 tahun.. Dengan segala ujian dunia, kau tabah mengharungi ujian itu.. 

"Takkan kau lupa, kau pernah jatuh.. jatuh ke longkang jahilah... " syaitan jiwa menghina

"Ahhh!!!!!! Kau jangan pernah ungkit lagi cerita monyet aku dulu..." hati tabah berbicara tenang

Kaki melangkah tenang menuju bilik air wudhu... dekat tenang dan kesungguhan aku mengambil whuduk penuh tertib... dan ku pakaikan terlekung di  wajahku.. dan ku tatap lama wajah kembar di sebalik cermin... air wudhuk setia bersama wajahmu wahai gadis jahiliah... Air whuduk sangat suci, apabila di letakkan ke wajahmu, takkan kau tak rasa suci itu... dan aku terus menghadap Tuhanku.. Tuhanku yang satu... Dengan izinnya, aku maseh bersujud kepadaMu Tuhan....

Rabbighfirli(tuhanku,ampuni aku) warhamni(sayangi aku)wajburnii(tutuplah aib-aibku)warfa'nii(angkatlah darjatku) warzuqnii(berilah aku rezeki)wahdinii(berilah aku petunjuk)waafinii(sihatkan aku)wa'fuannii(maafkan aku)

Bila tiba, 
kau perlukan allah,
kau datanglah padanya 
kau dekatkanlah pada diriNya..
Hanya padanya Allah 
kau akan tenang..

#Tarbiyah untuk diri


 -Gadis-
-Ahad,may,18,2014
-musim panas



No comments:

Post a Comment